Lowpad | Fourdesign

Lowpad

Lowpad

Project:
Branding / marketing

Services:
Positionering Merkstrategie Identity design Print design Digital branding



Credits:
Streep video & fotografie

Logistiek in beweging brengen

Lowpad optimaliseert logistieke processen met autonome mobiele robots (AMR’s). Hiermee besparen bedrijven wereldwijd op fysieke arbeid en kosten. En daar krijgen ze coole robots op wieltjes voor terug. 

Een mooi contrast zit ‘m in het feit dat het complexe product verrassend eenvoudig te implementeren is. Als bedrijf heb je genoeg aan een gladde vloer en een wifinetwerk en er zijn diverse modellen voor diverse toepassingen. Daarnaast kunnen de knapp

More info ↓

Creating brands

Een bewezen strategie

Lowpad vroeg ons de branding en marketing te verzorgen, met als doel hun positie in de Europese markt te verzekeren. Op dat moment zat de robot nog in de conceptfase, dat is nu wel anders. Maar sommige dingen veranderen niet. Destijds was de Lowpad de laagste AMR op de markt. Dat is nog steeds het geval. Het rijdende laadplatform komt net tot je enkels. Dit principe vormt nog altijd het fundament van de branding.


Building brands

Goedgevormde rondingen

Ondanks het kleine formaat valt de Lowpad met zijn blauwe kleur snel op. Om dat extra uit te lichten, contrasteerden we het kenmerkende blauw met zwart-wit. Dat straalt de gepaste kwaliteit en expertise uit, maar zorgt er vooral voor dat de vooruitstrevende technologie op de voorgrond blijft, waar hij hoort te staan. Verder ontwikkelden we een uniek font: extra lage letters met speelse rondingen, net als het ontwerp van de robot. 


Promoting brands

Laagdrempelig hoogstandje

Om de merkidentiteit van Lowpad rond te maken, bedachten we de tagline 'We like to move it, move it'. De robots vervoeren goederen van A naar B, en brengen op die manier bedrijven letterlijk en figuurlijk in beweging. Bovendien verkiezen ze bij Lowpad daden boven praatjes. Wij ook. Daarom ontfermen we ons maar al te graag over al hun marketing en communicatie, inclusief social media, beurzen en events. En met succes, al zeggen we het zelf.