Dutch Tiny Houses
Dutch Tiny Houses
Project:
Branding
Services:
Positionering
Merkstrategie
Identity design
Print design
Digital branding
Groots genieten in het klein
Ruimte wordt steeds schaarser en de vraag naar huizen groeit en groeit. Betaalbare huizen ook, goed geïsoleerd en – als het even kan – mooi ontworpen. In een tijd waarin we bovendien allemaal onze ecologische voetafdruk moeten verkleinen, bieden tiny houses een ware uitkomst. Zeker de duurzame ontwerpen van Dutch Wooden Houses. Je zou haast zeggen: die verkopen zichzelf. Maar daar is toch wat meer voor nodig.
Dutch Wooden Houses is opgericht door Jan
Creating brands
Focus op beleving
Voor een onderscheidende positionering ontwikkelden we de merkbelofte Enjoy life the tiny way, die we uitwerkten in een krachtig merkverhaal. Door op beleving te focussen in plaats van functionele eigenschappen komt de grote droom van het kleine huis onmiddellijk tot leven. Naast de positionering bogen we ons ook over de marketingstrategie.
Building brands
Eigenwijs en groen
Op dit fundament metselden we de zichtbare delen van het merkhuis. Wonen in een tiny house is natuurlijk toch een beetje tegendraads. Daarom kozen we voor een speels logo met een eigenwijs lettertype dat de boel letterlijk op z’n kop zet. Een kleurpalet van sprekende groene kleuren benadrukt het duurzame karakter van de gebruikte materialen en de manier van wonen.
Promoting brands
Goedgevulde orderportefeuille
Hiermee stond het merk als een… huis. Tijd om de gordijnen op te hangen. We bouwden een aantrekkelijke website inclusief tekst en heel veel mooi beeldmateriaal. En om top of mind te blijven bij de doelgroep verzorgen we hoogwaardige content voor Instagram en Facebook. Het resultaat: een voortdurende stroom van opdrachten en een sterk gegroeide naamsbekendheid in het wereldje van de tiny houses.