Dutch Tiny Houses | Fourdesign

Dutch Tiny Houses

Dutch Tiny Houses

Project:
Branding

Services:
Positionering Merkstrategie Identity design Print design Digital branding

Groots genieten in het klein

Ruimte wordt steeds schaarser en de vraag naar huizen groeit en groeit. Betaalbare huizen ook, goed geïsoleerd en – als het even kan – mooi ontworpen. In een tijd waarin we bovendien allemaal onze ecologische voetafdruk moeten verkleinen, bieden tiny houses een ware uitkomst. Zeker de duurzame ontwerpen van Dutch Tiny Houses. Je zou haast zeggen: die verkopen zichzelf. Maar daar is toch wat meer voor nodig.

Dutch Tiny Houses is opgericht door Jan en Andreas. Echte vakmannen die gewoon mooie dingen willen maken. En hoe, want de tiny houses die Jan en Andreas neerzetten zijn zonder meer juweeltjes. Prachtige stekjes, helemaal aangepast aan de wensen van de bewoners.

Creating brands

Focus op beleving

Voor een onderscheidende positionering ontwikkelden we de merkbelofte Enjoy life the tiny way, die we uitwerkten in een krachtig merkverhaal. Door op beleving te focussen in plaats van functionele eigenschappen komt de grote droom van het kleine huis onmiddellijk tot leven. Naast de positionering bogen we ons ook over de marketingstrategie.

Building brands

Eigenwijs en groen

Op dit fundament metselden we de zichtbare delen van het merkhuis. Wonen in een tiny house is natuurlijk toch een beetje tegendraads. Daarom kozen we voor een speels logo met een eigenwijs lettertype dat de boel letterlijk op z’n kop zet. Een kleurpalet van sprekende groene kleuren benadrukt het duurzame karakter van de gebruikte materialen en de manier van wonen.

Promoting brands

Goedgevulde orderportefeuille

Hiermee stond het merk als een… huis. Tijd om de gordijnen op te hangen. We bouwden een aantrekkelijke website inclusief tekst en heel veel mooi beeldmateriaal. En om top of mind te blijven bij de doelgroep verzorgen we hoogwaardige content voor Instagram en Facebook. Het resultaat: een voortdurende stroom van opdrachten en een sterk gegroeide naamsbekendheid in het wereldje van de tiny houses.